Thursday, September 27, 2007

Chen Weilian in Taiwan and Two Beautiful Songs

Chen Weilian in Taiwan:

A couple of days ago, one of the TFC members, curious, sent me two Youtube videos on Chen Weilian, Overall Champion of Project Superstar Season One, who was visiting Taiwan's variety show programmes. As those of you who know about such programmes, they can be seriously difficult to go onto and even excel in because they are considered litmus tests as to whether a celebrity can be accepted into the Taiwanese music industry and by the Taiwanese music-listening market.

After watching the two videos, I have to concur with Curious - Weilian did very well in the programme and I believe his gigs on the variety show will secure a decent amount of publicity for this latest album "i Weilian". Jia you~~

Two Beautiful Songs:

Besides the two YouTube videos, I have also included the soundtracks and songs lyrics of the two songs so for the singing enthusiasts who are keen to learn more, they are some sort of a reference. Have fun learning and singing! XD


苏永康 - Sorry
Sorry... I am really sorry.
我又一次把你气哭在陌生街头
爱你... 我当然爱你
自从第一眼到现在甚至没人敢预测的将来

请你相信不是我不愿意改变我自已
而是一再努力又一再放弃那个软弱的自已

其实我恨透了我自已没有认输的勇气
让你受尽了不安和委屈

你是我这一生这一生最最最害怕去伤害到的人
也是我这一生这一生唯一能让我安定下来的人
虽然我并没有并没有并没有一身温驯的灵魂
但是我很愿意很愿意做那个永远照顾你的人

我的爱人请听
我有颗不善言语的心
只能够看着你远去的背影


伟联-火柴天堂

走在寒冷下雪的夜空 卖着火柴温饱我的梦
一步步冰冻 一步步寂寞 人情寒冷冰冻我的手

一包火柴燃烧我的心 寒冷夜里挡不住前行
风刺我的脸 雪割我的口 拖着脚步还能走多久

有谁来买我的火柴 有谁将一根根希望全部点燃
有谁来买我的孤单 有谁来实现我想家的呼唤

每次点燃火柴微微光芒 看到希望看到梦想 看见天上的妈妈说话
她说你要勇敢你要坚强 不要害怕不要慌张让你从此不必再流浪
每次点燃火柴微微光芒 看到希望看到梦想 看见天上的妈妈的说话
她说你要勇敢你要坚强 不要害怕不要慌张让你从此不必再流浪
妈妈牵着你的手回家 睡在温暖花开的天堂

走在寒冷下雪的夜空 卖着火柴温饱我的梦
一步步冰冻 一步步寂寞 人情寒冷冰冻我的手

一包火柴燃烧我的心 寒冷夜里挡不住前行
风刺我的脸 雪割我的口 拖着脚步还能走多久

有谁来买我的火柴 有谁将一根根希望全部点燃
有谁来买我的孤单 有谁来实现我想家的呼唤

每次点燃火柴微微光芒 看到希望看到梦想 看见天上的妈妈说话
她说你要勇敢你要坚强 不要害怕不要慌张让你从此不必再流浪
每次点燃火柴微微光芒 看到希望看到梦想 看见天上的妈妈的说话
她说你要勇敢你要坚强 不要害怕不要慌张让你从此不必再流浪
妈妈牵着你的手回家 睡在温暖花开的天堂

No comments: