Monday, December 15, 2008

《愛的牧羊人》 by 伍思凱 Sky Wu



一个忍受寂寞的人
一条长满荆棘的路
天冷风吹的狠
我的脸上沾满了灰尘

我是一个爱的牧羊人
啊寻找一个爱我的人
就算世界笑我多愚蠢
我也不能乱了分寸
我很累我不肯睡我很虔诚
天保佑我遇见幸运的神

我以为爱是个方向
雨打风吹我可以忍
泪水酿成了酒
我的脚下一道一道伤痕

我是一个爱的牧羊人
啊寻找一个爱我的人
就算世界笑我多愚蠢
我也不能乱了分寸
我很累我不肯睡我很虔诚
天保佑我遇见幸运的神

我是一个爱的牧羊人
啊寻找一个爱我的人
就算世界笑我多愚蠢
我也不能乱了分寸
爱情对我招手
往前走吧去找幸福的人

草原上下着倾盆大雨
一望无际世界只有我
一步一步往前去
追逐爱的回忆

我是一个爱的牧羊人
啊寻找一个爱我的人
就算世界笑我多愚蠢
我也不能乱了分寸
爱情对我招手
往前走吧去找幸福的人

爱情~~

I was surfing youtube videos and came across this beautiful song so I am putting it up for the listening pleasure for all the readers of my blog. This is a very old composition by Sky Wu himself many years ago but the song is still so wondrous to my ears after so long.

I have even tried singing this song but I have to admit that I still cannot hold the song properly myself because the techniques used are incredibly difficult and the song's mood is not easy to portray. Anyway, have fun listening. Enjoy~~~ ^__^

No comments: