Thursday, October 04, 2007

陈绮贞 - Why does she have five encores?

Yes, I have heard that Chen Qi Zhen's concert was a big success with the five encores. I suppose some of the readers will wonder who this singer is and why she deserved the five encores at all. I can only say that she is a very hardworking singer with a very interesting array of songs. What impresses me is some of her songs are so simple and yet so the lyrics of those songs are so meaningful and flavourful.

Enough talk. It's best to just listen to her songs and decide for yourself about whether she is good enough to be loved by her fans. I am not a fan of hers but I am a lover of good songs so I am including those which I believe to be some of her best. Hope you can enjoy them too!





告诉我
歌手:陈绮贞
专辑:还是会寂寞
词 曲:陈绮贞

看沉默的电话 它什么都不说
看电视的画面 它无声的闪动
看街上的行人跟我擦肩而过
整个世界太冷漠 我没有力气再往前走

看你紧闭的嘴唇 它什么都不说
看你飘忽的眼神 它无情的闪躲
看你和我的回忆跟我擦肩而过
你的改变太冷漠 我没有勇气大声地说

告诉我 你不是真的离开我
你也不愿这样的夜里
把难过留给我

告诉我 你不是真的离开我
你是要惩罚我的爱让你失去自由
告诉我···




还是会寂寞
歌手:陈绮贞
曲:陈绮贞
词:陈绮贞

早已忘了想你的滋味是什么
因为每分每秒都被你占据在心中
你的一举一动牵扯在我生活的隙缝
谁能告诉我离开你的我会有多自由

也曾想过躲进别人温暖的怀中
可是这么一来就一点意义也没有
我的高尚情操一直不断提醒着我
离开你的我不论过多久还是会寂寞

别对我小心翼翼 别让我看轻你
跟着我勇敢的走下去
别劝我回心转意 这不是廉价的爱情
看着我对我说真爱我




旅行的意义
歌手:陈绮贞
专辑:华丽的冒险

你看过了许多美景
你看过了许多美女
你迷失在地图上每一道短暂的光阴

你品尝了夜的巴黎
你踏过下雪的北京
你熟记书本里每一句你最爱的真理

却说不出你爱我的原因
却说不出你欣赏我哪一种表情
却说不出在什么场合我曾让你动心
说不出离开的原因

你累计了许多飞行
你用心挑选纪念品
你收集了地图上每一次的风和日丽

你拥抱热情的岛屿
你埋葬记忆的土耳其
你流连电影里美丽的不真实的场景

却说不出你爱我的原因
却说不出你欣赏我哪一种表情
却说不出什么在场合我曾让你分心
说不出旅行的意义

你勉强说出你爱我的原因
却说不出你欣赏我哪一种表情
却说不出在什么场合我曾让你分心
说不出离开的原因

勉强说出你为我寄出的每一封信
都是你离开的原因 你离开我 就是旅行的意义

2 comments:

Anonymous said...

陈绮贞演唱会 安可4次
not 5 times encores...

xiaocangshu said...

I have her concert DVD. Beautiful. She was called out so many times until she said she had no more songs to sing!